سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد، هفت‌تیر تا میدان آزادی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس
سرخط خبرها

آماده‌باش نوروزی مشهد برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۱۵۱۱۰۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
آماده‌باش نوروزی مشهد برای مقابله با کرونا
«پایان کابوس کرونا»، تیتری است که سه سال است برخلاف میل باطنی‌مان به سرخط اخبار کشور نرسیده است. هربار پس از سکوتی مقطعی، سروکله این ویروس پیدا می‌شود و دوباره در کمین سلامتی مردم می‌نشیند. طبق اعلام وزارت بهداشت، خوشبختانه شمار شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا در کشور صفر است و ۳۵۷ شهر در وضعیت آبی از نظر کرونا قرار دارند.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز؛ طبق گفته دکتر محمد پهلوان، رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا، در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز شش شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی، مشهد و ۲۶ شهرستان دیگر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ‌یک از شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارند. بااین‌حال، باتوجه‌به نزدیکی تعطیلات عید نوروز، زنگ خطر احتمال ابتلا به کرونا و افزایش انتقال این بیماری در مسافرت و دورهمی‌های افراد به صدا درآمده است و بیم آن می‌رود که بازهم رنگ‌بندی نارنجی و قرمز به جدول کرونایی شهر‌ها برگردد.

آن‌طور که مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا می‌گوید، در بیست روز گذشته تغییر محسوسی در حوزه ابتلا به کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ایجاد نشده و وضعیت کنونی ثابت است.
بااین‌حال، با یک حساب سرانگشتی میان اعداد و ارقامی که ناصر امینی بیان کرد، به ۱۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بهمن‌ماه و در مناطق زیرپوشش دانشگاه می‌رسیم که ۶۷ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شده‌اند.

۶۷ بستری کرونایی

امینی درباره آمار ابتلا به کرونا در بهمن امسال و در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، گفت: حدود ۲ هزارو ۷۰۰ مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا داشته‌ایم که از این رقم، آزمایش کرونای ۹۶ نفر مثبت شده است. همچنین ۱۵۰۰ نفر به‌علت کرونا بستری شده‌اند که فقط آزمایش ۶۷ نفر آن‌ها مثبت شده است.
او ادامه داد: با وجود این وضع و باتوجه‌به تعطیلاتی که در پیش داریم و حضور گسترده زائران در استان به‌ویژه مشهد، بیمارستان‌ها و سایر دستگاه‌هایی که به سیستم بهداشت و درمان کمک می‌کنند، در حالت آماده‌باش قرار دارند. مردم نیز نباید استفاده از ماسک و سایر موارد بهداشتی را به فراموشی بسپارند.

نگرانی از ابتلای نوروزی

امینی صحبت‌هایش را با تأکید بر فعل «نگرانیم» برای تعطیلات پیش‌رو و رعایت‌نکردن نکات بهداشتی توسط افراد، ادامه داد: از آنجا که ممکن است علاوه بر زائران داخلی، شاهد حضور مسافران خارجی نیز در مشهد باشیم، نگرانیم که برخی مسافران مبتلا باشند و سایر افراد را در مراکزی مانند هتل‌ها یا مراکز اقامتی که شاهد تجمع هستیم، بیمار کنند.
او با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، بیان کرد: جلسات ستاد ملی کرونا هنوز هم به‌صورت منظم برگزار و وضعیت کرونا در کشور رصد می‌شود. همچنین، درباره برنامه‌های لازم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تصمیم‌گیری می‌شود.

واکسیناسیون بی‌رونق

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه متأسفانه هنوز استقبال خوبی از واکسیناسیون این بیماری نشده است، درباره آمار افرادی که برای تزریق واکسن در دز‌های مختلف در رده سنی بیش از هجده سال اقدام کرده‌اند، افزود: میزان واکسیناسیون نوبت اول، ۱۰۰ درصد، نوبت دوم ۸۸.۹ درصد و نوبت سوم فقط ۴۰ درصد بوده است. بنابراین، ۶۰ درصد از جمعیت ۳ میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفری در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، واکسن نوبت سوم یا همان یادآور را تزریق نکرده‌اند و آمار افرادی که دز یادآور را دریافت کرده‌اند، فقط ۱.۵ درصد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->